راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی محلی

0

راهنمای گام به گام آموزش بازاریابی


آمارهای موجود نشان می دهند اکثر افرادی که وب را بر روی تلفن همراه خود جستجو می کنند، در پی چیزی محلی هستند. بر اساس مطالعات Search Engine Land بیش از ۵۰% مردم به فروشگاه یا کسب و کاری می روند که در همان روز جستجو کرده اند. علاوه بر این، ۶۰% مردم از اطلاعاتی که در آگهی های آنلاین محلی و وب سایت شرکت یافته اند استفاده کرده اند.

این عوامل ارتباط زیادی با تلاش کسب و کارهای کوچک برای تقویت موقعیت فعلی خود در بازار محلی دارد. تأکید بر روی تلاش برای تماس با مشتریان، اغلب مشتریان وفادار بلند مدت، در حوزه محلی کسب و کار در قلب بازاریابی محلی قرار دارد. در اینجا عناصری معرفی می شود که این کسب و کارها می خواهند به تلاش های بازاریابی خود اضافه کنند تا به افراد محلی دسترسی پیدا کنند.

بازاریابی محلی به طور خاص بر روی خدمات محلی، فروشگاه فیزیکی یا رستوران تمرکز دارد. تمامی تلاش های بازاریابی بر روی هدایت مشتریان به سوی مکانی خاص تمرکز دارند. معمولا، این مشتریان درون شعاع ۱۰ کیلومتی کسب و کار مورد نظر زندگی می کنند.


بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که فروشندگان مرتکب می شوند


تکنیک های بازاریابی محلی سنتی

در دوران پیش از اینترنت، بسیاری از کسب و کارهای کوچک از تاکتیک های استاندارد برای برقراری تماس با افراد استفاده می کردند. آن های فهرست پستی و یا شماره تماس تهیه کرده بودند: اغلب اسامی در زمان ثبت نام مشتری در هنگام پرداخت وجه جمع آوری می شد. بسیاری از کسب و کارها همچنان از فهرست پستی و شماره تماس مشتری استفاده می کنند.

تیم های خیابانی و رویدادهای محلی به عنوان سایر روش هایی که فروشگاهی می تواند مشتریان را به خود جلب کند درنظر گرفته می شوند. تیم های خیابانی فعالیت هایی همانند دادن آگهی ها بر روی کاغذ های کوچک، نمونه هایی از فروشگاه، و ثبت نام افراد را انجام می دهند.

راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی محلی

تکنیک های بازاریابی محلی دیجیتال

مشتریانی که از تلفن همراه استفاده می کنند اغلب در پی اطلاعاتی همانند شماره تماس کسب و کار یا مکان آن بر روی گوگل مپ هستند. آن ها همچنین بازنگری ها، روندهای موجود و سایر موارد خاص را جستجو می کنند. بنابراین، مالکان کسب و کارهای کوچک بایستی این اطلاعات را بر روی وب سایت شرکت، صفحه فیس بوک، و سایر رسانه های اجتماعی قرار می دهند. همچنین ممکن است یک کسب و کار، وبلاگی راه اندازی کند و یا با مجله آنلاین محلی یا یک وبلاگ نویس مصاحبه کند.

بخش بندی گوشه های بازار محلی

بازاریابی محلی صرفا به معنای اینکه یک کسب و کار، مجموعه ای از افراد در بازار محلی را هدف قرار دهد، نیست. مالک کسب و کار ایده ای خاص درباره اینکه مشتریان هدف شرکت چه کسانی هستند دارد. باشگاهی محلی که گروهی از جوانان در طول هفته در آنجا به ورزش می پردازند، مشتریان متفاوتی نسبت به رستورانی دارد که در روزهای جمعه برای دانشجویان تخفیف های ویژه در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش بازاریابی : بخش بندی بازار


هیچ بازار گوشه خاصی بهتر از دیگر نیست، اما برای داشتن اثربخش ترین استفاده از هزینه های بازاریابی، ابتدا باید جامعه مشتریان  شناسایی شده و حداقل در برنامه بازاریابی بخش بندی شوند. این امر به نوبه خود تعیین می کند چگونه کسب و کار پیام های بازاریابی و نیز کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی خود را خلق می کند. این امر می تواند شامل مکان هایی باشد که کسب و کار در آن تبلیغ می کند. تبلیغات Google AdWords کاربران محلی را هدف قرار می دهد که برای یک گروه خاص کار می کنند.

راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی محلی

در نهایت، استفاده از وسایل بازاریابی چندگانه برای دسترسی به بازار هدف سودمند است. لازم به ذکر است که تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و چاپی همچنان جایگاه خود را در عصر دیجیتال حفظ کرده اند. یعنی، مالک کسب و کار همیشه باید واکنش هایی که کمپینی خاص دریافت می کند را مورد آزمون قرار دهد. این امر به وی اجازه می دهد تا پول خود را صرف رسانه ای کند که واقعا سرنخ ها را جذب می کند .

واقعا منطقی نیست کسب و کاری محلی که به منطقه ای محلی خدمات ارائه می کند برای تبلیغات ملی هزینه کند. اگر پایگاه مشتری شما خاص و درون شعاع ده دقیقه ای کسب و کار قرار دارد، هرگونه تلاش بازاریابی که با این عناصر خاص و نیز با جستجوهای تلفن همراه مواجه نشود عدالت در کسب و کار را برقرار نکرده است. برنامه بازاریابی به شدت متمرکز که برای سن، درآمد، جمعیت شناسی اجتماعی و یا منطقه ای خاص عمل کند، در بلند مدت دریافتی بیشتری خواهد داشت.


پیشنهاد نویسنده: مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.