راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این ۲ متفاوتند

0

راهنمای گام به گام آموزش بازاریابی


در جلسات قبل درس آموزش بازاریابی به بررسی مفاهیم و تعاریف بازاریابی اولیه و تفاوت های بازاریابی و تبلیغات  پرداخته شد. درس امروز آموزش بازاریابی را با این سوال آغاز می کنیم: “آیا تفاوت بازاریابی با فروش را می دانید؟”

اجازه دهید برای لحظه ای به این سؤال فکر کنیم. بدون بازاریابی، شما خریدار بالقوه با سرنخ برای پیگیری ندارید، اما بدون استراتژی و تکنیک فروش خوب نرخ معامله شما می تواند موجب افسردگی شما شود. بازاریابی و فروش باید به طور همزمان کار کنند، اما در اغلب شرکت ها این دو، دپارتمان هایی هستند که حتی با هم حرف هم نمی زنند.

راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند

اگر به سراغ مبانی برویم، بازاریابی همه آن کارهایی است که شما انجام می دهید تا به خریداران بالقوه تماس برقرار کرده و آن ها را متقاعد کنید و فرایند فروش همه آن کارهایی است که انجام می دهید تا فروش را محقق کنید و قرارداد یا توافقنامه امضا شده بدست آورید.


بیشتر بخوانید: کسب و کار شما چه رنگی است؟


هر دو برای موفقیت کسب و کار ضروری هستند. نمی توانید بدون هر یک از این دو فرایند به کار خود ادامه دهید. اگر در تلاش هستید تا به طور استراتژیک این دو را با هم ترکیب کنید، رشد موفقیت آمیز در کسب و کار را تجربه خواهید کرد. با این حال، اگر این تلاش ها نامتعادل و یا دپارتمان ها فاقد ارتباط باشند این امر می تواند موجب انحراف رشد کسب و کار شما شود.

راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند

بازاریابی شما باید دربرگیرنده استراتژی هایی باشد که می توانید از طریق آن ها، تماس و کار خود را برای متقاعدسازی خریداران بالقوه اندازه گیری کنید. این همان پیامی است که خریدار بالقوه را آماده فروش می کند. می تواند شامل تبلیغات، روابط عمومی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی رابطه مند، بازاریابی برند، بازاریابی وایرال، و پست مستقیم باشد.

فرایند فروش شامل تعامل غیرشخصی است. اغلب توسط جلسات فرد به فرد، تماس سرد (اولین تماس)، و شبکه سازی انجام می شود. هرچیزی که شما را با خریدار بالقوه یا مشتری در سطح شخصی درگیر می کند فرایند فروش است. اغلب اوقات خریدار یا مشتری بالقوه از طریق تلاش های بازاریابی به سمت شما هدایت شده اند.

ادغام و یکپارچه سازی بازاریابی و فروش

مطالعات نشان داده اند که برای انتقال خریدار بالقوه از یک سطح به سطح بعدی به چندین تماس با استفاده از هر دو فرایند فروش و بازاریابی نیاز است. به همین دلیل باید فرایندی را توسعه دهید که هر دو فرایند بازاریابی و فروش را ترکیب کند. این کار شما را قادر خواهد کرد تا به خریداران بالقوه در هر سه سطح، سرد، گرم، و داغ، دسترسی پیدا کنید. همه چیز به تعادل بستگی دارد.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


مطمئن شوید این دو، بازاریابی و فروش، را با هم یکپارچه می کنید. آن ها دو امر مجزا از هم نیستند. اگر دپارتمان های متفاوتی هستند، این دپارتمان ها باید با هم صحبت کرده و ارتباط برقرار کنند تا اثربخش باشند. این امر را امتحان کنید. وقت بگذارید و فهرست و پایگاه داده خریداران بالقوه خود را به طبقات سرنخ های سرد، گرم و داغ تقسیم کنید. سپس بنشینید و استراتژی شناسایی کنید که چگونه با هر یک از این گروه ها برخورد کنید.

به عنوان مثال، می توانید روش تماس زیر را امتحان کنید:

– استراتژی سرنخ سرد: پست مستقیم ارسال کنید یا به آن ها ترفیع ویژه پیشنهاد دهید.

– استراتژی سرنخ گرم: تماس پیگیری را امتحان کنید، نامه فروش ارسال کنید، یا یک سمینار یا جلسه آموزش ویژه را زمان بندی کنید تا به تمامی سرنخ های گرم با هم دسترسی پیدا کنید.

زمانی که خریدار بالقوه خود را به سطح گرم انتقال دادید وقت آن است که به سراغ خاتمه فروش بروید.

اگر به گونه ای خریدار بالقوه را درگیر کنید این کار راحت تر خواهد بود. می توانید با ایجاد تماس فرد به فرد، ارائه، یا تهیه پروپوزال، تخمین یا قرارداد این کار را انجام دهید.

راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند

نکته اصلی برقراری تعادل است

یک راهکار جایگزین که اغلب موفق عمل کرده است مشارکت با کسی است که دارای استعدادی است که احساس می کنید فاقد آن هستید. اگر در بازاریابی قوی تر هستید، کسی را پیدا کنید که فرایند فروش را به خوبی درک می کند. اگر در فروش بهتر هستید، کسی را پیدا کنید که به شما در تقویت پیام، خلق ملزومات بازاریابی که موجب فروش می شود کمک می کند و به شما تاکتیک و ایده می دهد. اگر در شرکتی کار می کنید که دارای هر دو دپارتمان است و شما به تنهایی کار می کنید می توانید با خلق شراکت، قرارداد فرعی، یا استخدام فردی با این استعداد، این کار را انجام دهید. به خاطر داشته باشید رمز موفقیت در بازاریابی و فروش داشتن تعادل است.


بیشتر بخوانید: ۷ راهکار ساده جهت افزایش سرنخ


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.