راهنمای آموزش بازاریابی

0

راهنمای گام به گام آموزش بازاریابی


شما کسب و کاری را آغاز نموده اید که همیشه آرزوی آن را داشتید، اما زمانی که موضوع بازاریابی مطرح می شود، از کجا آغاز می کنید؟ می خواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید؟ آیا بازار گوشه خود را شناسایی نموده اید؟ این بازار چه شکلی است؟ مشتریانش چه کاری انجام می دهند؟ چه چیزی مطالعه می کنند؟ کجا می توانید آن ها را بیابید؟ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر که در ذهن هر مدیر کسب و کاری ایجاد می شود، نیازمند پاسخ هستند. در این مجموعه مقالات، تصمیم داریم مبانی آموزش بازاریابی را برای شما ارائه نماییم. در انتهای این مجموعه دروس، اگر تکالیف خود را انجام داده باشید، قادر خواهید بود به تمامی پرسش های بالا پاسخ دهید.

زمانی که مخاطبان خود را شناختید می توانید آن ها را برای مزایا و ویژگی هایتان تعلیم دهید. می توانید بر آموزش آن ها درباره اینکه چرا باید محصول یا خدمت شما را خریداری نماید تمرکز نمایید. می خواهید چه چیزی بشنوند؟ می خواهید درباره آنچه پیشنهاد شما است چه چیزی به آن ها بگویید؟ می خواهید چه چیزی درباره کسب و کار شما به خاطر بیاورند؟

راهنمای آموزش بازاریابی

طوفان مغزی راه بیاندازید، ویژگی هایی که در حال فروش آن ها به مصرف کنندگان هستید را برجسته نمایید و مزایا و صرفه اقتصادی را در صورتی که در پی دسترسی به سایر کسب و کارها هستید برجسته نمایید. آن ها را از آزمون” خب که چی؟” عبور دهید. اگر در آن قبول شدند آماده رفتن به مرحله بعدی هستید.

حال شما بازار هدف خود راشناسایی نموده اید، و ویژگی­ ها و یا مزایای خود را فهرست کرده اید. کارتان عالی بود! اکنون باید بر آنچه می خواهید مشتریان بالقوه شما انجام دهند تمرکز کنید. فراخوان چیست؟ اگر بر کمپینی خاص متمرکز هستید سنجه های موفقیت شما از این کمپین چه هستند؟ آیا می خواهید مشتریان بالقوه با شما تماس بگیرند؟ آیا می خواهید از شما چیزی خریداری کنند؟ آیا می خواهید ثبت نام کرده و جستجو کنند؟

درباره انتظارات خود شفاف باشید. هنگامی که دوره عملی را که می خواهید آن ها انجام دهند شناسایی نمودید، مطمئن شوید هرگونه مانع بر سر راه عمل آن ها را از بین می برید. به عنوان مثال:

  • آیا شماره تلفن شما به وضوح قابل دیدن است؟

  • آیا فرم جستجوی شما عمل می کند؟

  • آیا می توانند از طریق تلفن، آنلاین یا فروشگاه به راحتی خرید نمایند؟

نقل و انتقال را ساده نمایید. آستانه تحمل موانع صفر است! نتایج چه بودند؟ آیا انتظارات شما را برآورده نمودند؟ اگر بله، چرا؟ اگر خیر، چرا؟ پاسخ به این پرسش ها را بدانید، پاسخ ها را درک کنید، دریابید چگونه می توانید کمپینی را بهتر کنید، بررسی کنید چه کاری نتیجه می دهد.

 

بازاریابی چیست؟


بازاریابی و تبلیغات، تفاوت را بشناسیم


بازاریابی و فروش، این ۲ متفاوتند


بازاریابی و برندینگ؛ تفاوتشان در چیست؟


مثلث بازاریابی


تحقیقات بازار


تقسیم بندی بازار چیست؟


مفاهیمی از تقسیم بندی بازار


بخش بندی بازار


بازاریابی استراتژیک یا بازاریابی تاکتیکی


بازاریابی محلی


آشنایی با مرحله عمر مشتریان


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.